Gillar inte

Jag är van att ta ansvar för de kontakter jag tar. Om någon säger att han/hon vill lära känna mig och vi delar telefonnummer så brukar jag tro att det ligger något seriöst intresse bakom denna första kontakt. Detta gäller både affärskontakter med mitt föetag eller någon person som vill lära känna mig som vän eller kanske t.o.m. utveckla en framtida relation med. jag förvånas över hur folk tar det så lättsamt och ioansvarslöst.

före jul träffade jag en man på dans, det var lite alkohol med men vi har setts flera gånger innan och han började nu visa intresse för mig. Kul tänkt jag som började känna mig en aning ensam. Han ville dra mig hem på natten men det är inte riktigt min stil. Vi växlade telefonnummer och jag lovade höra av mig så att vi skulle kunna träffas och lära känna varandra. Dagen efter ringde jag honom och tackade för trevligt sällskap kvällen innan. Han blev glad men verkade förvånad att jag faktiskt hörde av mig. vi konstaterade båda två att vi gärna ville lära känna varandra mer men att det var väldigt dåligt med tid under jul och storhelgerna så jag sa att vi hör av oss efter dessa. jag hörde inget från honom så vi hade en liten konverstaion via sms som jag startade.

Han är fotbollsintresserad så jag tog till vad jag tror kan vara hans språk. så här skrev jag " Jag skickade en passning till dig för några dagar sedan med en fråga om att fika när och om du har tid och lust. Du tog passningen snabbt med ett OK. Det kommer dock ingen retur som jag väntat mig. Du hittar kanske inte någon lucka :/ eller så är jag kanske inte med i matchen längre.

Efeter några timmar ringde han. då sa han att han har dåligt med tid för att träffas på grund av sitt engagemang med sporten. Men han ville gärna träffas när vi har tid så vi kan höra av oss när vi har lust.

Jag har kontaktat honom nu 3 gånger och fått samma svar varje gång, Jag vill gärna träffa och lära känna dig när vi har tid, vi hör av oss. Det är ju det jag gjort! jag tycker nog att han missade denna passning rejält. 

I dag ska jag kanske prata dans med någon som har erfarenhet av detta. Efter en massa mailkonversation så bestämdes förra veckan att vi skulle ses en kväll den här veckan och ta en öl. Han hade tid och jag föreslig den här kvällen och frågade när och vart vi ska ses. Klockan är nu 9.57 och jag har fortfarande inte fått svar på mailet trots att jag skickat ännu ett mail.

Vad är det med folk som inte hör av sig? Vill man eller inte är frågan. Min tid är lika dyrbar som alla andras så jag gillar inte när de låter mig vänta på svar. Jag kanske vill göra något annat. Mitt liv har startat nu efter 50 och jag tänker inte låta andra människor påverka mitt liv negativt.

Om en timme träffar jag pressen för ett reportage om Trinny och Susannah stylar Sverige. Det ska bli trevligt. Karlskoga kuriren ska ha med detta i deras modenummer nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0