Familjemiddag

Efter att ha städat klart och fixat till en middag med oxfilé, potatis och jordgubbar till dessert så var det bara att släppa in familjen att sätta sig till bords. Det var några månader sedan som mitt barnbarn var här. Då kunde han inte ens krypa men nu springer han och öppnar dörrar själv. Jag har inte riktigt kommit i fas med honom än. Det var inte ett barnvänligt hem han kom till så det blev till att jaga efter en vilding som ville röra allt men absolut inte sitta och äta.

Förra gången jag bjöd på mat så spydde han av att han inte tyckte om potatisen. Nu vet jag att han lärt sig äta det men tänkte att jag skulle fixa en speciell måltid åt honom som var lite lättare att få i sig och inte stekt. Jag körde lite oxfilé i mixern med lök och rullade till små frikadeller. Kokade potatis skuren i småbitar skållade tomat som jag skalade och mixade. Sen kokade jag ihop potatis, frikadeller och krossade tomat. Det blev smakrikt och gott. Sedan silade jag av allt och redde detta med lite majsenamjöl och vispgrädde. Han fick mosad potatis med frikadeller och gräddsås. Både jag och mamman provsmakade och det var verkligen gott. Men inte ville han äta. Han hade inte tid och så gör det ont i munnen för han får tänder. Däremot så smakade det riktigt gott med jordgubbar som han åt för första gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0