Resan till Stockholm

Jag slutade jobbet kl 18:15 och promenerade direkt till järnvägsstationen. Tåget med de andra kvinnorna från Karlstad skulle gå 19.19 så jag hade gått om tid på mig. jag gick in i vänthallen och där var det en ensam man med rullator. Han började ställa frågor till mig på ett sätt som jag upplevde påträngande och jobbigt. "Vad tycker damen om att ungarna har tömt papperkorgarna på golvet här?" Får jag fråga vad damen tycker eller är det besvärande att jag ställer frågor?" så här höll det på en stund högt och ljudligt med kraftig stämma och några fler personer började komma in i vänthallen. jag funderade på om jag skulle gå ut i stället och slippa konfronteras med honom men det blåste småspik ute och han gjode ju inget annat än att prat så det kunde jag väl försöka stå ut med en halvtimma. Men så plötsligt så fångar han mitt intresse. Han börjar prata om musik, harmonier, toner och termer som fick mig att förstå att det här en någon som har stora kunskaper inom detta område. Jag började konversera med honom om musik och han verkade bli oerhört glad att någon ville prata med honom. Sen säger han "Jag vill inte skryta men jag är ev de bästa dragpelarna" Han heter Jonny Gullbo och har gjort massoe med musik. Nu har jag hittat en presentation av honom och här finns det en del att lyssna på. Han sa att han brukar ofta råka ut för att träffa människor som han känner att det är något speciellt med och som det finns en anledning till att prata med och just så hade han kännt för mig. Jag var tvungen att berätta för honom att exakt så brukar det vara för för mig också. Jag kan börja prata med en okänd människa vart som helst bara för att jag känner att jag måste göra det och då visar det sig att vi har något gemensamt. Den här mannen vet jag inte vad det var han kände och jag var nog för stressad för att fånga upp ögonblicket för jag fick inte den där aha upplevelsen den här gången men jag tror att det fanns någon anledning.

På tåget hade de andra kvinnorna samlats och när jag kom ombord så korkade vi upp vinet och skålade för vår gemensamma resa som skulle ta oss till Stockholm för att bli stylade. Nu var vi på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0