nu var det Hjul igen

I eftermiddags var jag och firade Ville, mitt enda barnbarn som fyller 1 år idag. Vi hade pratat lite hans mamma och jag tidigare om vad han kunde tänkas behöva i present. Jag vet hur det var när mina växte upp att små barn ska ha stora paket och stora ska ha små pillriga saker. Jag funderade en del på en stor traktor med släp. Vi pratade också om det var något praktiskt som kunde behövas. Då jag var där sist så konkade han runt på min handväska hela tiden. Jag hade fått några idéer och med dessa skulle jag försöka hitta några lämpliga presenter.

Jag började med att gå ut i leksaksaffärerna här men konstaterade att traktorekipaget kostade över 1000:- och det tycker jag är lite i överkant. Jag satsade då i stället på att köpa en praktisk stor present på Blocket. en begagnad sulky som jag vet att de är oerhört praktiska att ha med sig i stället för den stora kärran när man ska ut på en snabbtur bara. jag använde det väldigt mycket till mina barn när de var små.  

I en annan butik fanns det något däremot som jag bara var tvungen att ge honom. Nu var det meningen att jag skulle ta kort på honom och denna men av olika anledningar blev det inte så idag. Jag får berätta i stället. Jag köpte en liten grön väska, en sån som man knäpper med ett spänne och bär i ett handdtag. Det här är en klassisk modell som jag tror nästan varenda unge växt upp med. När jag köpte en sån till min son Ola då han var liten så hade jag ett fosterbarn Carolina boendes hos mig. Hon blev så avundsjuk att hon bara skulle ha en sån till varje pris. Samma dag som hon skulle resa med ett tåg till en skolkonferrens så bad hon fosterpappan att stanna vid leksaksaffären. Han gjode så och missade tåget bara för att hon tvungen att köpa en sådan där barnväska. Kul med minnen från den här unga damen som alltid hade så många egna idéer. Det har hon än i dag. Hon var med till Stockholm när jag stylades så här ser hon ut idag.



Ville hade hunnit bli trött när jag kom dit så han var med och åt tårta sedan somnade han som en slagen hjälte. Han hade fått en massa presenter på hjul som stod uppradade i hallen. En trehjuling, en stor bil som man sitter på och sulkyn. Hoppas han får kul med sina presenter när han vaknar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0