långväga gäster

Jag och sonen har tagit oss lite extra vilotimmar så här i slutet på veckan men det var inte frivilligt. Lite ohälsa satte käppar i hjulen för oss men vi fick vara hemma och ta hand om varandra i dag i stället. Nu känner jag mig redo igen för några nya utmaningar på jobbet. Det är lite synd om grabben att han är sjuk just nu för pappan kommer på besök i stan i helgen. Det är inte så ofta de ses för man kan inte direkt veckopendla mellan Panama och Sverige och det är där hans far håller till. Han ville väl hit nu när barnbarnet fyllt 1 år. Sist han såg honom var på dopet i somras.

I morgon är det exakt lika lång dag som natt. Jasg kollade solens upp och nedgång den här veckan och den går upp 06:18 och ner 18:18. då ska man väl hinna med att få lite sol av dygnets alla timmar. Men det har spåtts snö i natt upp till en dm. Det har jag sett nog av tycker jag. En lång härlig vår med massor av känslor är vad jag vill ha just nu. Krokusen blommar utanför mitt jobb så det är väl ändå ett gott vårtecken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0