Kuttersmycke - för vem?

Har läst en artikel av Elise Claeson på Aftonbladet om hur kvinnor vill klä sig som kvinnor. Det var intressant att läsa hur vi klär oss för att inte se ut som kuttersmycken på våra arbetsplatser. vi klär oss manligt för att hamna i samma status som männen. Att vara kvinligt klädd skulle betyda att man underordnar sig.

Nu börjar jga fundera på hur jag själv tänker. Det är klart att man vid 50 års ålder har uppnått en mognad och medvetenhet om vilka reaktioner det blir från omgivningen beroende på hur man ser ut. Jag kan välja vem jag vill vara i olika situationer men det här är svårt. Jag har sällan lust att lägga ner någon viktig tid på att "Göra om mig" inför alla möten jag ställs inför med olika människor. Det är bättre för mig att hitta min stil som jag trivs att leva med. För det viktigaste av allt är att om jag tycker om att se på mig själv så kommer även den jag möter att göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0