vecka 23 del 2

På gröna lund var det massor av folk, det var skolavslutning i Stockholm så många hade tagit sig dit denna eftermiddag för att fira att sommarlovet börjat. Det var dessutom en strålande kväll med sol och värme. Där finns en krog som heter Tyrolen och det är där man bokar bord om det är företagsfest eller liknande. De värmer upp på en inhägnad utomhus först. Här kan vi i sommar se Arvingarna uppträda ofta. Jag skulle köra bil hem så något starkare än kaffe var inte att tänka på men det fanns en del som hade börjat festa tidigt. här roar de sig på första parkett framför bandet.





Jag för min del tyckte att det var skönt att bara sitta ner en stund efter en lång dag på stan. Det passade mig utmärkt innan dansen skulle börja. Arvingarna var trevliga att lyssna på.










Jag tackade för en trevlig stund.

Efter en timmes väntan och intag av en stor hamburgertallrik så var det dags för dans med Barbados. Det var passande med dessa båda Göteborgsband samtidigt i Stockholm. Jag hade ett litet problem bara. Efter en hel dag ute och med sol så köndes det som att jag skulle velat hoppa in i en dusch. Jag var inte alls sugen längre på att dansa för nu stank jag och den lilla raggartvätt jag lyckades genomföra på en toalett inne poå Grönan var inte alls tillräcklig. Kerstin blev glad att jag kollade med henne om hon kunde komma så hon anslöt sig lagom till dansen skulle starta kl 19. Det var tur för annars hade jag nog valt att åka hem i stället. Jag har tidigare varit besviken på det här bandet och framförallt deras nya unga sångare Björn. de tidigare gångerna jag hört honom så har inte tonerna suttit där de ska och då blir jag kinkig. Jag hade inga höga förväntningar denna kväll heller men tänkte att jag brukar alltid ge folk en, två, tre eller fler chanser innan jag dömer ut någon helt. så nu var det dags igen. När dansen körde igång var jag proppmätt och satte mig en stund och pratade med Kerstin. då kom en man och bjöd upp. vi började med en fox som jag tycker var bra. Han gillade det också så sa han att han ville prova bugg med mig också. När vi dansat en halv låt sa han att han tyckte det var omöjligt att känna av hur jag dansar. Jag sa att jag i alla fall försöker dansa som han för och jag hade inga problem så jag vet inte vad han var missnöjd med. när dansen var slut så sa han att "musiken var i alla fall bra". Jag tappade nästan hakan för så brukar inte vänliga män uppföra sig. jag berättade detta för Kerstin som dansar mycker däromkring. Hon berättade då att den där mannen är otrevlig mot alla så vägrar dansa med honom. Tack och lov att hon visste det för annars hade mitt självförtroende sänkts betydligt.

Grabbarna i Barbados gjorde ett bra jobb. Tim på trummorna var ny där för mig. Jag har lite dålig koll på om han börjat i bandet eler vikarierar. Han spelade i alla fall bra. Sist jag hörde honom tror jag att han spelade i Date.






här ser vi en glad Peter, han ska vara glas för han är en av 3 nominerade till en åtråvärd Guldklave i år.






och Björn då! Han är inte bara söt han har lärt sig sjunga också :) Nu var jag riktigt nöjd med både honom och hela bandet. Det här var i bättre klass än vad jag hört dem på mycket länge kanske t.o.m. bättre än någonsin.



Det var några bekanta på plats. här dansar junior och allasmamma :)


Kerstin verkade också trivas.


Mycket folk och varmt var det.


Jag stannade till paus sen for jag hem och det var en tung körning men jag var hemma kl 01. Det var var tur att jag for tidigt för jag skulle upp till jobbet dagen efter.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej.

jag vet inte vad du heter som har hand om den här bloggen. men jag undrar ifall jag skulle få ta en bild av din blogg det är på Lasseman

jag har nämligen en fansida om Lasseman på facebook

då undrar jag om jag får lägga in den där

jag gillar nämligen Arvingarna jättemycket



Mvh Sara

2011-06-14 @ 10:59:35
URL: http://Arvingarnafan
Postat av: Anonym

2011-06-14 @ 12:46:27
URL: http://arvingarnafan.blogg.se/
Postat av: Nina Fyhr

Visst Sara det går bra, kopiera bilderna du vill ha :)



Kul att du gillar Arvingarna. De är bra.



Nina Fyhr heter jag som har hand om den här bloggen.

2011-06-14 @ 14:01:49
Postat av: * Linda med Cazandra *

Hej. Fin blogg du har. Tim vikarierade för Viktor ( Magnus ) trummisen i Barbados.

2011-06-15 @ 11:55:45
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/lindas/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0