cykelreparation

Jag borde väl skriva lite oftare. Inser att det blir så mycket att skriva om när jag inte uppdaterar så ofta. När jag skrev mitt förra inlägg så höll jag på med att reparera en cykel. Den fann jag på en auktion där man sålde ut kvaglömda cyklar i en bostadsrättsförening. de som inte såldes där skulle köras till tippen. Polisen hade godkänt försäljningen som de hade bett om redan i fjol. Nu var det dags och jag fick veta detta av min chef. Min gamla cykel mådde inte så bra efter alla år och en vurpa för läng sedan spräckte både styrstången och min arm :( Jag har nästan aldrig cyklat efter detta men tänkte att det blir aldrig för sent att börja om.

när jag kom dit såg jag en lång rad med uppställda cyklar. De flesta var i dåligt skick men en som stod längst åt höger var riktigt fin. Jag tänkte att det blir väl till att vänta tills den sista ska utropas då för den ville jag ha. Döm om min förvåning när de började från det hållet. Jag gjorde en snabb affär och fick den för endast 100:- Det var punktering på båda däcken. Ett cykellås skulle jag ochs bli tvungen att få upp. Jag hängde cykeln på cykelstället och for till äldsta sonen som hjälpte mig att såga loss låset med någon elektrisk rondell. Det blixtrade och dundrade lite sen var det problemet löst. Sen blev cykel ståendes någon vecka i mitt trapphus. Nu var det dags att göra den klar.

På COOP hittade jag vad som behövdes. jag har aldrig gjort detta tidigare så det blev en utmaning att först Plocka isär och sedan få på 2 nya däck och slängar. Tur att jag inte gjort manikyr nyss.




Efter mycket lärdom blev jag klar. 2 nya hål lyckades jag göra på nya slangen då jag skulle sätta tillbaka hjulet. nu har jag lärt mig kränga däck :) tvättad och klar står den här nu min lilla Tiger. Det gick  på ca 450 :- och ja ärligt talat har jag inte kunnat räkna ut än hur många växlar det är. Hittar fler hela tiden hehe..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0