Till Karlskoga min födelsestad

När min familj hade tackat för maten på fredag kväll och åkt så bestämde jag med ena grabben att han skulle få köra mig till Harrys i Karlskoga. Jag ville gå ut och se om det fanns någon trevlig sällskaplig man där och tänk det gjorde det. Det var bara ett 50 tal personer som hade lyckats leta sig dit för att dansa till Bhonus.  Sonen kunde åka hem eftersom han inte alls hade kul. Det är väl surt när mamman fixar en dejt på krogen men han inte hittar någon ens i närheten av sin egen ålder att dansa eller prata med. Jag fick skjuts hem av denna kille i stället. Vi är gamla bekanta från dansen och han är en verkligt god vän. Det var just vad jag behövde, att få umgås med honom några timmar. Det roligaste av allt var ändå att när han kom in på Harrys så kände han inte igen mig. Jag vinkade med flaskan jag drack ur och skålade. Han tittade undrande vad det var för någon som var intresserad av honom ;) Det var först när han fick syn på min son som han räknade ut att det var jag.

Vi dansade lite och pratade massor. Tiden går fort när man har kul. Detta var min första träff med en kille på länge. Det kändes tryggt att träffa någon som man redan känner och vet att man kan lita på. Han var nykter och jag hade inte druckit några stora mängder heller så vi skulle inte behöva skylla på alkohol om det hände något oplanerat denna kväll. Nu vet jag att jag faktiskt fixar att dejta igen. Detta var den bekräftelse jag behövde för att våga ta steget att träffa någon ny man. Det är så många som berömt mitt utseende nu efter stylingen med Trinny och Susannah så jag känner att jag faktiskt duger. Det är ju nu livet startat.

Det blev en sen natt och jag stod inte i trapphuset hemma förrän kl. 04. Då jag skulle öppna dörren märkte jag att jag glömt min nyckel hemma då jag for. Naturligtvis så hade min hemmavarande yngsta grabb låst. Jag funderade ett tag på om jag skulle ha gått ut i bilen och lagt mig några timmar men så bestämde jag mig för att väcka grabben i stället. Jag ringde på hans mobil och han fick knalla upp mitt i natten. In kom jag och sen somnade jag skönt.


Kommentarer
Postat av: Lars-Erik Holmström

Roligt att höra att Du är på G igen...

2011-04-10 @ 08:28:07
URL: http://www.nojessajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0