Flera trevliga möten

Det blev en ganska sen kväll igår för jag hade ingen lust att sitta hemma. Jag knallade ner till The Pub och kollade vad det var för människor som firade in helgen där. Det var några som hade fått i sig lite väl mycket alkohol, både kända och helt obekanta ansikten. Med en cider ställde jag mig i ett hörn för att kunna ha överblick, ryggen fri! en man satt på en pall strax bredvid, han pratade med en äldre kvinna som verkade tacka för sig och så försvann hon. Han vinkade dit mig och jag gick fram för att höra vad han hade på hjärtat.

- Hej jag heter Halvar och är norsk sa han.
- Hej jag heter Nina är är svensk svarade jag.

- Kan du sätta dig där sa han och pekade på pallen bredvid och vakta bordet åt mig medan jag går ut och röker?
- Är du rädd för att bordet ska försvinna frågade jag då?

Till saken hör att det var inte alls på långa vägar fullsatt. Det fanns massor med stolar runt omkring. Jag antar att han ville att jag skulle hålla koll på hans öl. Jag satte mig snällt vid bordet och satt där själv medan han rökte. Sen när han kom tillbaka så tog jag mitt glas och gick därifrån. Han var inte min typ! rökare går bort och med det sättet dessutom. Ville han att jag skulle ha suttit kvar där så skulle han väl ha försökt få mig intresserad först och sedan gått ut och rökt när hans glas var tomt eller tagit med det till entrén och ställt det där hos vakten. Det kändes nästan för dumt trots att han var norsk. Jag blev kvar en stund och pratade lite med personalen. Sen vandrade jag hemåt igen de 300 metrarna jag har att gå (krypavstånd).

I dag hade jag ledigt så jag passade på att sova ut. När kaffet var upphällt i en stor mugg och jag satt mig för att äta frukost så ringer min äldsta bror. Det händer ibland att vi hälsar hos varandra och dricker kaffe. Det är inte så att vi tröttnar på varandra men det blir väl kanske 3 gånger på 10 år eller någåt sånt. Idag dök han upp här med sin kära fru och en av tvillinggrabbarna. Det var trevligt för min son att få träffa sin kusin lite. Sist vi gjorde något tillsammans var i februari då vi hade en släktträff. Det var då vi kom på att det kanske var dags att ses igen hemma hos varandra. Nu har de varit hit så nästa gång är det min tur.

Det dröjde inte så länge innan jag fick ett SMS med en fråga vad jag gör. Det var Joanna på badhuset som hade tänkt att vi kanske skulle ses. Innan jag hann svara så hade hennes dotter hört av sig så vi får ses en annan gång. Sen kom nästa SMS med en fråga om jag ville hälsa på hos Carro. Det ville jag förståss. Hon har nyss fått en liten baby. Den lilla tjejen är bara några veckor gammal och jag har inte hunnit och velat träffa dem tidigare. Jag ville vara säker på att inte dra dit någon virusinfektion så därför har jag väntat. Nu är jag frisk och det passade bra. Hon var så ljuvligt söt och social. Jag fick bära och mata henne med flaska. Jag hade nästan glömt hur man gör men det gick ju bra. Jag satt där med henne i famnen och drömde mig tillbaka till den tid då jag hade flera små barn. Jag fattar inte hur jag hann med fast det gick ju på något sätt.

Det kan gå väldigt lång tid innan någon hört av sig och vill träffa mig. Ibland flera år men idag fick jag 3 frågor. Det var med andra ord en bra dag för mitt sociala liv.

Jag passade på att skriva detta medan skinksteken varit i ugnen. Det ska bli middag åt bandet som spelar här i morgon. De härliga grabbarna i dansbandet date ska jag ta emot.


Jag kanske ska försöka stiga upp tidigt i morgon så finns det tid för ännu mer kärlek till familjen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0