tog en liten paus

Det blev lite paus här med skrivandet för mig. funderade ett tag på att lägga av med skrivandet och hålla vad jag gör bara helt för mig själv. Det angår ju egentligen ingen annan än mig sjäv vad jag gör i mitt liv. Det var en speciell sak som fick mig att börja fundera. En person bad mig att inte skriva om denne i min blogg. Det är ju klart att alla vill ju inte hamna på nätet med vad man gör så det respekterar jag ju givetvis. Jag brukar inte skriva namnet på de som jag skriver om ifall det kan vara känsligt. Men så slog det mig att det kanske finns någon som gärna hade velat träffa mig men inte vågat just av rädsla för att bli omskriven i min blogg. Det tycker jag ju vore förfärligt trist i så fall. Respekt för andra människor har jag verkligen och därför har jag nu ägnat mig åt annat en kort tid än vad jag känt att jag velat skriva om.

Men så finns det sånt som jag kan berätta också. Därför är jag tillbaka igen. Förra veckan var jag i Stockholm. Jag fick träffa min son Andreas. Det var 5 månader sedan han klev på en båt nere i Brasilien och jag hade inte sett honom innan dess. Nu har detta kryssningsfartyg börjat sommarsässongen uppe i Baltiska havet. De angör Stockholm en gång per vecka och då passade jag på att besöka honom på båten. Empress heter denna båt och den tar ca 2000 passagerare.



Här är han i vanliga kläder på en promenad på svensk mark.


Jag fick följa med ombord och det var väldigt fint. Det serverades bra mat och de han arbetar med var trevliga mot mig. Här ser vi en snygging i uniform. Han arbetar som säkerhetsvakt på båten och det är ett hårt och tufft arbete han har.


När jag sagt tack och hej så klev jag ombord på Birka Paradise. Det var väl sammanträffande att vi låg starx efter empress hela vägen i skärgården. under flera timmar kunde jag se dem framför oss.




Det var väldigt trevligt att få träffa grabben och se att han har det bra men ändå väldigt tufft. En flickvän hade han visst fått också men tyvärr så hann vi inte träffas. Hoppas att det hinns med nästa gång vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0